Шугай Я.М. Вплив шкільного соціуму на соціалізацію молодших школярів: Методичні рекомендації.
Серед найважливіших напрямів реформування шкільної освіти завдання забезпечення умов соціального розвитку дітей і молоді, удосконалення соціокультурних механізмів трансляції культурних цінностей від покоління до покоління набуває сьогодні особливої гостроти та актуальності. У Національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті це завдання визначено стратегічним. Досвід ґрунтується на творчому використанні передового перспективного педагогічного досвіду України, публікаціях видатних науковців і педагогів-практиків. Цілеспрямована робота з дитячим співтовариством у навчально-виховному процесі початкової школи може забезпечувати відповідно зворотній вплив на формування соціальної компетентності як показника соціалізації молодших школярів, якщо: - сприяти збагаченню соціальних уявлень, соціально-комунікативних умінь через застосування системи літературно-творчих завдань; - організовувати спільну продуктивну та ігрову діяльність у формі творчих проектів для набуття дітьми соціально-художнього досвіду; - забезпечити розвивальне середовище для особистісного зростання молодшого школяра в суспільних стосунках з однолітками та дорослими.