Дослідницька та інтерактивна робота з предметів циклу природничих наук
Тема : Дослідницька та інтерактивна робота з предметів циклу природничих наук Мета діяльності: використання інтерактивних методів та впровадження дослідницької роботи у природничих дисциплін. Провідна ідея досвіду: Запровадження інформаційних технологій на уроках природничих дисциплін, забезпечення вирішень завдань всебічного розвитку природних, творчих здібностей учнів Основні завдання: - розвиток знань учнів про навколишній світ; - екологічне виховання школярів; - виховання потреби і здатності до навчання; - становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетенцій; - виховання в учнівської молоді засобами туризму і краєзнавства дбайливого ставлення до природи та культурної спадщини рідного краю та духовних надбань всіх націй української держави, розвитку туристських навичок, фізичних та інших здібностей, пов’язаних із здоровим способом життя та відпочинку. Актуальність даної проблеми визначається змінами, що відбуваються в умовах реформування середньої освіти. Зміст та завдання шкільного курсу вимагають нових підходів до організації навчального процесу, спрямованих на розвиток здібностей школярів, формування навичок самостійного наукового пізнання та самореалізації особистості. Перспективність: Даний досвід має можливість використання в масовій практиці, можливість творчого застосування. Новизна проблеми - переосмислення змісту та розробка нових підходів до вивчення природничих дисциплін в умовах застосування активних методів навчання та самостійної навчальної діяльності учнів. Для розв’язання цієї проблеми працюю над такими завданнями: формування та розвиток умінь активної пізнавальної діяльності школярів, виховання самостійності. Технологія впровадження: проведення бінарних уроків, участь у конкурсах та акціях, проведення тематичних екскурсій, колективна робота над проектами. Досвід роботи з даної теми 3 років. Висновки. Сучасні інформаційні технології сприяють засвоєнню знань на основі моделі навчальної комунікації «учитель – комп’ютер - учень», що є ще одним дидактичним засобом організації навчального процесу, підтверджує необхідність вивчення природничих дисциплін за допомогою методів алгоритмізації навчальних дій , порядку навчальних дій на основі наочно-ілюстративної системи знань засобами технології мультимедіа. Цей підхід є надзвичайно ефективним у підготовці та проведенні уроків.