|
|
Четвер, 21.11.2024, 19:35 | Вітаю Вас Гість | RSS |
Освіта Запорізького краю 2015 КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР |
Головна | Реєстрація | Вхід |
Каталог статей |
Бердянська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів №7
Розвиток творчого потенціалу у молодших школярів на уроках читання
У даному методичному посібнику подаються методичні рекомендації щодо впровадження у навчально-виховний процес початкової школи вказані освітні технології. Автор знайомить з тим, як краще організувати роботу з розвитку креативного потенціалу кожного учня початкової школи.
«Прагнення до знань — живиться тисячами невсипущих, невтомних корінців нелегкої, але радісної, привабливої, жаданої для дитини праці. А такою вона стає тільки тоді, коли напруження сил невіддільне від переживання власної гідності. Дитина повинна відчувати себе трудівником, пишатися наслідками своєї праці, які здобула власними зусиллями»
В.Сухомлинський
Тема роботи: Розвиток творчого потенціалу молодших школярів на уроках читання.
Форма роботи: Посібник для вчителів початкової школи.
Автор роботи: Посошко Людмила Федорівна, учитель початкових класів ЗОШ №7, учитель вищої категорії, «старший учитель».
Актуальність. Для педагогів важливою та актуальною проблемою є не лише виявлення та розпізнавання можливостей розвитку школярів, але й надання можливості демонструвати свої досягнення. Основне завдання кожного вчителя початкової школи – сприяти розвитку учня таким чином, щоб його індивідуальність могла б стати досконалою та творчою, тобто креативною; щоб кожна дитина могла критично мислити, творчо розв’язувати поставлені перед нею завдання. Креативність – характерна ознака творчої особистості, яка спроможна реалізовувати свій творчий потенціал. Креативність як важливу складову цілісної творчої особистості можливо результативно розвивати на уроках читання.
Практична значущість.
У даному посібнику розглядаються можливості використання у практиці початкової ланки загальноосвітнього навчального закладу креативних освітніх технологій, що виступають важливим фактором у процесі творчого розвитку молодших школярів. Дані інновації дають змогу робити навчально-виховний процес цікавішим, бо уможливлює розвиток кожного школяра як творчої особистості. У даному методичному посібнику подаються методичні рекомендації щодо впровадження у навчально-виховний процес початкової школи вказані освітні технології. Автор знайомить з тим, як краще організувати роботу з розвитку креативного потенціалу кожного учня початкової школи. Пропонована методика навчання читання дає можливість розкрити творчий потенціал кожного школяра.
З метою практичної реалізації впровадження креативних освітніх технологій у посібнику пропонуються завдання для колективної діяльності учнів. А також запропоновано систему вправ і завдань, які допоможуть учням розвивати естетичний смак, образне мислення, стимулюватимуть розвиток творчої уяви, креативного потенціалу й мислення, активно розвивати творчу діяльність.
Посібник адресований учителям початкової школи.
«Може, маленька дитина повторює те,
що було вже зроблено, створено іншими
людьми,але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець;
її розумова діяльність – творчість.»
В. О.Сухомлинський
Вступ
Метою загальноосвітньої школи XXI ст. є формування індивіда, здатного вийти за межі отриманих знань, відкритого до інновацій, саморозвитку та безперервної освіти протягом усього життя. Сучасні освітні парадигми особистіснозорієнтованого,розвивального, креативного навчання ставлять на перший план не передачу учням готового соціального досвіду, а підготовку їх до самостійного здобування знань та творчої праці в будь-якій сфері людської діяльності.
У зв’язку із прискоренням темпів розвитку цивілізації назріла потреба в новому типі людини,яка може жити в постійно змінюваному світі, впевнено й натхненно реагуючи на неминучі зміни, легко імпровізуючи та адаптуючись до них.
Сучасна освіта – це креативна, або творча освіта.
Здатність до навчання – це здатність до надбання знань, а
креативність–здатність до творчості. З цією здатністю творити пов’язані такі якості як гнучкість мислення, безпосередність, сміливість, готовність припускатися помилок, відкритість, ініціативність. Усі ці риси притаманні особистості в дитячому віці, проте з роками вони згасають.
Креативна особистість – це індивід, який володіє високим рівнем знань, має потяг до нового, оригінального. Для такої особистості творча діяльність є життєвою потребою, її здібності пов’язані із створенням нового, оригінального продукту.
Значні потенційні можливості для формування креативної особистості, розвитку творчої уяви і фантазії має предмет "Літературне читання". Цьому сприяє активне використання на уроках читання технологій творчого читання та творчого письма.
Технологія творчого читання допомагає учням творчо прочитати та осмислити художній твір. Під час опрацювання художніх текстів найчастіше обираю ті прийоми читання, які сприяють розвитку творчих здібностей дітей. Серед них: вибіркове читання, театральне читання(дітям пропонується зобрази¬ти, як би цей твір читали,наприклад, Мишка. Ведмідь, Лисичка), прогнозоване читання (за заголовком, за початком тексту; за прочитаною частиною тек-сту, за ілюстрацією до тексту, за прізвищем автора), творче читання (читання творівбез початку та кін¬цівки; учень розповідає власне ба-чення відсутніх частин тексту) та ін.
Найчастіше у своїй практиці з метою формування навичок творчого прочитання художніх творів я використовую наступні методи і прийоми: «сенкан», «гронування», інсценування уривків із художніх творів, «інтерв’ю з письменником», «ілюстрація до твору» та ін.
Розвитку творчих здібностей сприяють:
- словесні творчі завдання на добір рими, складання початку чи закінчення вірша;
- складання казки за малюнком;
- створення продовження казки, оповідання;
- складання чистомовок;
- використання анаграм, метаграм;
- словесне малювання;
- вилучення зайвого;
- скоромовки;
Читання є основою всіх наук, розвитку людського інтелекту. У цьому складному процесі беруть участь зір, мислення, мовлення, сприйняття, пам′ять, уява, слухові та зорові аналізатори. Дітям не просто поєднувати водночас зорове сприйняття і висловлювання звуків, слів, речень, усвідомлювати прочитане, визначати ставлення до нього. Не володіючи технікою читання, дитина втрачає до нього інтерес, погано розуміє і засвоює зміст, швидко стомлюється. Тому розвиток техніки цього вміння та розуміння прочитаного - слів, словосполучень, речень - взаємопов′язані і мають здійснюватися одночасно.
Адже головним фактором розвитку дитини є бажання. Бажання читати в учнів виникає тоді, коли вони володіють усвідомленим читанням, коли в них розвинуті навчально-пізнавальні мотиви читання, коли стимулюється інтерес до читання.Запропоновані нижче вправи виконуються як на початку уроку, так і під час роботи з текстом та на етапі закріплення вивченого і сприяють розвитку творчої особистості
Джерело: http://lydaposohko.blogspot.com |
Категорія: м.Бердянськ | Додав: lydaposohko (20.02.2015)
| Автор: Посошко Людмила Федорівна E
|
Переглядів: 869
| Рейтинг: 4.4/54 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|
|
|