Меню сайту
Категорії розділу
Департамент освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації [9]
м.Бердянськ [50]
м.Бердянськ(продовження) [26]
Бердянський район [4]
Веселівський район [10]
Гуляйпільський район [17]
м.Енергодар [18]
Жовтневий район [4]
м.Запоріжжя [4]
Заводський район [1]
Запорізький район [40]
Запорізький район(продовження) [18]
Кам'янсько-Дніпровський район [7]
Комунарський район [1]
Куйбишевський район [1]
м.Мелітополь [11]
Мелітопольський район [3]
Михайлівський район [22]
Новомиколаївський район [2]
Орджонікідзевський район [1]
Пологівський район [4]
Приазовський район [1]
Приморський район [11]
Розівський район [1]
м.Токмак [3]
Токмацький район [4]
Хортицький район [17]
Чернігівський район [8]
Шевченківський район [1]
Каталог статей
Головна » Статті » м.Бердянськ

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №2

Урок – основна організаційна форма навчально – виховного процесу в школі. Поняття нестандартного уроку було введено педагогами – новаторами, що означає імпровізаційне навчання з нетрадиційною структурою. Ознаками сучасного інноваційного уроку є: гнучка структура, посилення розвиваючої активності учнів, проблемність, інтерактивні та ігрові методи навчання, створення зацікавленості та високого рівня мотиваційної сфери, зв'язок з життям та застосування знань на практиці.
Виховний захід з правознавства.
Прес-конференція на тему:
«Місцеве самоврядування
в Україні та місті Бердянську».

Підготував учитель
І катерорії
історії та правознавства,
магістр історичних дисциплін
Нікуліна Юлія Іванівна


Бердянськ - 2014
Тема: «Місцеве самоврядування в Україні та місті Бердянську».
Мета:
навчальна
формувати предметні компетентності:
● комунікативні – вміння висловлювати власні думки, поважати інших, проводити дискусію та бути толерантними;
● інтелектуальну - удосконалювати прийоми самостійного здобуття нових знань, формувати вміння працювати з різноманітною інформацією, застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях; активізувати прийоми роботи в умовах пошуку;
● інформаційну - правознавчу – отримувати необхідну правову інформацію з різних джерел та використовувати її на практиці, вміти користуватися нормативно – правовими документами;
● творчо-діяльнісну – розвивати асоціативне та логічне мислення, пізнавальну активність учнів; формувати інтерес до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо;
● особистісну – формувати вміння виявляти творчу самостійність, організовувати власну діяльність, дотримуватися правил етики, співробітництва; вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки.
розвивальна:
розвивати ключові компетентності:
● соціальну – удосконалювати діалогічне мовлення учнів; сприяти вмінню спілкуватися в колективі, розвивати навички висловлювати власні думки, чітко та послідовно;
● самоосвіти та саморозвитку – сприяти розвитку навичок самостійно працювати з різними джерелами інформації;
● інформаційно - пізнавальну – удосконалювати прийоми самостійного здобуття нових знань, активізувати роботу в умовах пошуку, дослідження; розвивати активність пізнавальних процесів учнів;
● здоров'язберігаючу– формувати навички збереження здоров'я;
виховна: виховувати повагу до роботи депутатів місцевого самоуправління; почутя гідності за власну державу та рідне місто.
Цілі заходу:
розкрити структуру, функції, принципи, завдання та діяльність органів місцевого самоврядування, навчити учнів розрізняти повноваження центральної та місцевої влади, ознайомитись із сферою компетентності та повноваженнями органів місцевого самоврядування; оцінювати рівень відповідальності діяльності влади, основним завданням й ознакам демократії; характеризувати місцеве самоврядування як особливу форму публічної влади, визначати характерні риси, ознайомитись із біографією Байдали В.В. та Губенко В.О.;
розвивати в учнів уміння аналізувати, спіставляти, робити висновки, удосконалювати творчо – пошукову діяльність, вміння розкривати суть певної проблеми, надати змогу самому учневі «обирати знання» з різних наук;
виховувати в дітей повагу до органів державної влади та їх діяльності, вчити старшокласників визначати найдоцільнішій шлях вирішення життєвих проблем, формувати соціальну активність.
виховувати почуття патріотизму.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
- розповідати про завдання, структуру й діяльність органів місцевого самоврядування;
- розрізняти повноваження центральної та місцевої влади, органів місцевого самоврядування;
- застосовувати набуті знання та вміння для розв’язання правових задач, виконання творчих завдань.
- характеризувати нормативно – правові документи, в яких закріплені стандарти для регулювання та гарантування прав органів місцевої влади, місцевого самоврядування;
- отримати задоволення від змісту та форм роботи на уроці;
- здійснювати самооцінку власних досліджень із теми.
Форма виховного заходу: прес – конференція
Методико – дидактичне забезпечення уроку:
Гавриш С.Б.,Сутковий В.Л.,Філіпенко Т.М. Правознавство. Підручник 10 кл. К.: Грамота. 2010, Конституція України. Розділ ХI «Місцеве самоврядування», фрагменти зі статей 9, 13 Закону України «Про місцеве самоврядування»,
Поняття і терміни: місцеве самоврядування, органи місцевого самоврядування, місцеві органи державної влади, громада, територіальна громада, виконавчий комітет ради.
Учасники конференції:
Учні 10 – А класу, депутат Бердянського виконавчого комітету Байдала В.В., керівник мікрорайону “Центр” Губенко В.О., адміністрація школи, вчителі.
І. Підготовчий етап
1. Підготовка до такого уроку починається заздалегідь, за 10-14 днів, оголошується тема, день і час конференції. Визначаються її учасники. Усі учні отримують випереджувальні завдання до теми.
Опрацювати тему підручника «Органи виконавчої влади в Україні. Місцеве самоврядування» (параграф 18), підготувати запитання депутам Байдалі В.В. та Губенко В.О.
2. Підгутувати відеоролік на тему: “ Яку роль відіграє місцеве самоврядування в житті громадян” (учениця 10 класу Таран О.).
3. Підготувати проект на тему: “ Шкільне самоврядування” (учениця 10 класу
Бібля М.).
4. Скласти схему функцій органів місцевого самоврядування (учениця 10 класу Ніколаєва Г.)
5. Вивчити основні поняття (всі учні).

Хід виховного заходу.
Може змінити течію
річки вашого життя.
Індійський філософ.
II етап. Проведення конференції.
Проведення прес – конференції (кабінет №23).
Прес – конференція розпочалася зі звернення вчителя до учнів.
І. Цілепокладання. Повідомлення теми , мети, цілей виховного заходу.
Вступне слово вчителя 4 хв.
Шановні учасники прес-конференції!
У Запорізькій області протягом жовтня продхоить тиждень європейської демократії. Сьогодні ми будемо обговорювати тему:«Місцеве самоврядування в Україні та місті Бердянську».
Ви зможете не тільки опонувати нові знання, а й розвинути багато корисних умінь і навичок, які знадобляться вам не тільки в «дорослому житті», а й сьогодні, так як ви старшокласники.
Діти, ви зможете по новому подивитися на проблеми політичного, державного й громадського життя, знайти інтерес і сенс в активній громадянській залученості.
Як інститут публічної влади місцеве самоврядування – це продукт тривалого розвитку людської цивілізації. Його елементи були закладені ще в епоху родоплемінного ладу. Більш відоме стало за античних часів, а правове оформлення вперше отримано в законах Юлія Цезаря, ще в 45 році до н.е., було запроваджено принцип місцевого самоврядування - «муніципалітет». В Україні цей принцип також має давні традиції. Ще за часів Київської Русі набуло розвитку громадівське самоврядування (громади купців, ремісників і т.д.) Новою сторінкою в історії місцевого самоврядування стало магдебурзьке право, яке почало поширюватися на українські міста з середини 14 ст. (перше місто звільнене від суду феодала – Володимир – Волинський).
Сучасне самоврядування базується на Європейській хартії та Конституції України означає право й спроможність місцевих властей, у межах закону, здійснювати регулювання та управління суттєвою часткою публічних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення. Це право здійснюється радами абао зборами, члени якого обираються таємним голосуванням на основі прямого, рівного, загального виборчого права і які можуть мати підзвітні їм виконавчі органи.
Місцеве самоврядування є правом територіальної громади – жителів села чи добровільного об'єднання в сільську громаду жителів кількох сіл, селища чи міста – самостііно вирішувати питання місцевого самоврядування в межах Конституції та законів України.
Сподіваємося, що цей урок, за мудрим висловом індійського філософа, дійсно може змінити течію річки вашого життя.
Мотивація навчальної діяльності. 5 хв.
Перегляд презентації. “Бердянськ – це Україна”.
ІІ. Визначення очікуваних результатів. Цілереалізація.
Актуалізація опорних знань, навичок і умінь.
Отже, з чого ж складається місцеве самоврядування.
Бесіда: 5 хв.
Принципи місцевого самоврядування: (Іванов Д.)
- народовладдя;
- законність;
- виборність;
- гласність;
- колегіальність;
- поєднання місцевих і загальнодержавних інтересів;
- державна підтримка та гарантії місцевого самоврядування;
- правова, матеріально – фінансова самостійність;
- підзвітність і відповідальність;
- державна підтримка;
- виборність.
Завдання самоврядування (Таран О.)
- зміцнення засад конституційного ладу;
- реалізація прав людини й громадянина;
- забезпечення життєво важливих потреб населення.
Функції самоврядування: (Ніколаєва Г.)
- залучення населення до учаті важливих питань;
- питання комунальної власності;
- соціальні послуги;
- забезпечення законності, правопорядку;
- соціальний захист.
Система місцевого самоврядування: (Генова А.)
Територіальна громада, сільська, селищна, міські ради (голови), виконавчі органи, районні та обласні ради, самоорганізації населення.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу, його сприйняття, усвідомлення й осмислення.
Обговорення запитань.
Питання до депутатів: 20 хв.
1. З чого Ви почали кар’єру?(Таран О.)
2. Які функції органів місцевого самоврядування Вам до душі ?(Березіна О.)
3. Як, ви вважаєте, чи можливо покращити діяльність органів місцевого самоврядування? Як що так, то як?(Бібля М.)
4.Чим Ви допомагаєте територіальній громаді?(Гуляєва Г.)
5. Як Ви оцінюєте роботу місцевого самоврядування за 2013 рік?(Бредіхін А.)
6. Як часто проходять вибори до органів місцевого самоврядуванняя?
(Пономаренко П.)
7. Яку роль виконує виконавчий комітет у Бердянському районі?(Генова А.)
8. Яку посаду Ви займаєте в органах місцевого самоврядування?(Васютіна М.)
9. Якими законами керуються органи місцевого самоврядування?(Люсов М.)
10. Як часто, Ви цікавитесь власними думками громадян у роботі місцевого самоврядування? (Пасякова М.)
11. Чи запроваджуєте Ви досвід інших міст?(Черемісін О).
12. Хотіли б Ви стати головою нашого міста?(Голік М.)
13.Чи допомогає місцеве самоврядування розвитку молодіжних організацій?
(Чуріков М.)
14. Ваші плани на майбутнє?(Півень Я.)
15. Які основні завдання в Вашій роботі? (Омельченко Я.)
Слово вчителя.
Отже, до сьогоднішнього заходу Олена та Марія підготували нам відеоролік на тему: «Погляд учнів на значення діяльності органів місцевого самоврядування».
(перегляд) 2 хв.
Проявом самостійності учнів у нашій школі діє учнівське самоврядування. Маша нам підготувала інформацію з цього приводу.
IV. Заключний етап уроку
Заключне слово вчителя. 1 хв.
Сьогодні ми завершили обговорення теми щодо місцевого самоврядування в Україні. Її матеріал був спрямований на те, щоб допомогти вам зрозуміти, що місцеві органи влади є важливою складовою демократичної, правової державності в Україні. Їх належне функціонування забезпечує децентралізацію влади, розширення можливостей громадян в управлінні державою, реалізацію права населення відповідної території самостійно вирішувати в межах Конституції та законів України питання місцевого значення. Живучи в суспільстві, людина завдячує йому всім. Тому її обов’язок як громадянина полягає не тільки в тому, щоб узгоджувати свої дії з існуючими в ньому нормами та законами, але й у тому, щоб намагатися цими діями принести користь суспільству, зробити його кращим ніж воно є. Бути справжнім громадянином, займати чітку позицію. Ви – молоде покоління, громадяни України. І саме від вас залежить майбутнє держави, від вашої освіченості, активної життєвої позиції. І як не буде вас розумних, досвідчених, добрих, людяних, то не буде майбутнього у нашій державі.
V. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. 2 хв.
1. Повторити тему: «Місцеве самоврядування в Україні»
2. Підготуватися до дискусії щодо проблеми: «Органи місцевого самоврядування та місцеві органи державної влади: баланс повноважень чи двовладдя».
VІ. Релаксація. 4 хв.
Отже, наше місто – це лише маленька частина великої держави - України. Ми, як справжні патріоти, повинні поважати та цінувати свою Батьківщину.
Перегляд відеопрезентації на тему: «Моя країна - Україна».
VІІ. Рефлексивно-оцінюючий етап. Оголошення оцінок.
Підведення підсумків уроку.

Список використаної джерел та літератури

1. Гавриш С.Б.,Сутковий В.Л.,Філіпенко Т.М. Правознавство. Підручник 10 кл. К.: Грамота. 2010.
2.Пометун О.І., Ремех Т.О. Правознавство. Практичний курс: підручник для 9класу. К: Літера ЛТД, 2009.
3.Конституція України від 28 червня 1996 року.-К. 1996
4.Закон України «Про місцеве самоврядування» від 21 травня 1997 року/ ВВР №24, 1997.
5. Закон України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від14 січня 1998 р. Відомості Верховної Ради 1998 № 3-4.
6.Баханов К. О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі: Монографія – Запоріжжя: Просвіта, 2000.


Виховний захід на тему: «Правда про голодомор в Україні
1932 – 1933 рр.»

Мета: ознайомитись з причинами голодомору в Україні, поглибити знання учнів про роки голодомору в Україні,та його наслідки для українського народу, створити цілісний світогляд подій 1932 – 1933 рр., зробити висновки, щодо створення «штучного голоду» та геноциду про українців; удосконалювати вміння аналізувати, систематизувати, аргументовано викладати думки, працювати з картою України, формувати критичне мислення; виховувати в учнів повагу до історичного минулого свого народу, спонукати до сенсу життя та почуття гідності.
Обладнання: ілюстрації, листи очевидців, фото - документи, портрет
Й. В. Сталіна, карта України, екран, ТЗН, рушник, хліб, свічка, меморіал – книга про голодомор.
Структура виховного заходу.
1. Вступне слово вчителя.
2. Спогади очевидців.
3. Слово радянського історика.
4. Слово сучасного історика.
5. Доповідь про закон о «7 - ми колосках».
6. Показ фрагменту відео – фільма «Голодомор в 1932 – 1933 рр.»
7. Робота в групах:
- заступники Сталіна;
- противники Сталіна.
8. Обговорення результатів.
9. Підбиття підсумків. Слово вчителя.
10. Рефлексія. Релаксація.
Хід уроку.
1.Слово вчителя.
Пекельні цифри та слова
У серце б′ють, неначе молот.
Немов прокляття, ожива
Рік 33 – й…Голод…Голод…
У люті Сталінській страшній
Тінь смерті шастала по стінах
Дев′ять мільйонів (Боже мій)!
Недолічилась Україна.
Багато трагедій пережив український народ, але страшнішого лиха ніж голод 1932 – 1933рр., історія України не знає. На цей урок ми прийшли зі свічкою, рушником та хлібом. Нехай наш кабінет стане сьогодні місцем Скорботи, Жалю та Пам′яті.(хвилина мовчання, вчитель запалює свічку).
2.Сценка. Учениця розповідає про спогади очевидиці .
3.Співбесіда. Причини годомору.
Деякі історики вважають, що голод був спланований Сталіним та його спільниками заздалегідь, щоб винищити український народ. Інші доводять, що це був наслідок політики індустріалізації, коли доля селян не бралася до уваги, та неврожай 1931 року, як наслідок голод, але не слід забувати, що сучасні історики довели зворотне. Коли люди вимирали мільйонами, тони зерна вивозились за кордон. Сьогодні ми з вами повинні розібратися в цьому складному процесі, правда якого стала відома підчас «Відлиги» під керівництвом М.С. Хрущова та в період прийняття Україною незалежності.
4.Слово радянського історика.
5.Слово сучасного історика.
6.Бесіда. Масштаби голоду:
1. 1931 – голодування;
2.1932 - голод;
3.1933 – голодомор, канібалізм.
Робота з картою: постраждалі території( Вінниця, Житомир, Чернігів, Київ, Суми, Дніпропетровськ, Запоріжжя). Втрати від 3.5 до 9 млн. чол., та 15 млн.
7.Доповідь о «7 колосках», перегляд ілюстрацій.
8.Перегляд фрагменту відеофільму.
9.Робота в групах (4 хв.). Обговорення.
10.Підбиття підсумків.
11.Рефлексія.
Слово вчителя. Голодомор позначився на майбутньому нашої нації: третина дітей, що померли не народили дітей, батьки втратили своїх дочок та синів, діти батьків та матерів. Вшануймо їхню пам'ять.
12. Релаксація.



Джерело: http://blognikylina.blogspot.com
Категорія: м.Бердянськ | Додав: yuli2307 (08.02.2015) | Автор: нікуліна юлія іванівна E
Переглядів: 754 | Рейтинг: 3.7/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Block title
 
 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz